Slimme datasamenwerking bij Ads & Data

Op de Let’s Data presentatie van 18 februari deelde Ads & Data boeiende inzichten en ontwikkelingen op het gebied van datasamenwerking met adverteerders.

Nu third-party cookies grotendeels verdwijnen, worden first-party data nog belangrijker. Als thought leader op het gebied van data is Ads & Data hier volledig op voorbereid. Ons doel is om de complexe wereld van data te vereenvoudigen. We willen adverteerders begeleiden zowel op technisch als op juridisch vlak dankzij onze expertise en partnerships, zodat zij zich kunnen focussen op wat echt telt.

Ads & Data combineert gegevens van verschillende publishers en datapartners (oa. Mediahuis, Play Media, Proximus, …) om rijkere gebruikersprofielen te creëren. De Ads & Data ID speelt hierin een cruciale rol: het is de sleutel die ons in staat stelt om gebruikers over verschillende netwerken en platformen identificeren, zowel via online als telco data.
De Ads & Data Augmented User Identity is een virtuele persoonlijkheid van een gebruiker, opgebouwd op basis van first-party data van de verschillende partners op verschillende platformen (bv. GoPlay, Gazet van Antwerpen, Play4, RouteYou, Zimmo,…). Dit zorgt voor een gedetailleerd gebruikersprofiel.

Eenvoudig aanbieden aan de adverteerders

Door vergelijkbare profielen te clusteren in segmenten, creëren we relevante datasegmenten. Dit stelt adverteerders in staat om gerichte en effectieve campagnes op te zetten.
Dank zij Closed-Loop Measurement, kan Ads & Data de impact van reclame op verkoopresultaten meten. Dit biedt waardevolle inzichten om marketingstrategieën te optimaliseren en een maximaal rendement op investeringen te garanderen. Aankoopgegevens van retailpartners spelen hierin een belangrijke rol en bieden inzichten in consumentengedrag waar FMCG-merken doorgaans geen toegang toe hebben. Dankzij data clean room technologie gebeurt dit alles in een privacy-veilige omgeving.

Data Clean Room Agnostisch

Door onze samenwerking met InfoSum en LiveRamp kunnen we naadloos én op een privacy-veilige manier databases van elke adverteerder in België ontsluiten. Dit stelt ons in staat om flexibel te werken met verschillende data clean rooms of cloudopslaglocaties, waardoor onze klanten maximaal gebruiksgemak ervaren.

Eenvoud op Juridisch vlak

Ons doel is om juridische processen te vereenvoudigen. We hebben aanzienlijke inspanningen geleverd om de juridische stappen die adverteerders moeten doorlopen te stroomlijnen. Dit zorgt ervoor dat het proces nu zo eenvoudig, ongecompliceerd en efficiënt mogelijk is, zonder enige juridische complexiteit.

Download de Let’s Data white paper

Wil je meer te weten komen over de mogelijkheden van datasamenwerking? Download onze Let’s Data whitepaper en ontdek hoe data jouw marketingstrategie kan versterken.

Download onze white paper