Samenwerking Ads & Data en Mercedes-Benz resulteert in een opvallende campagne in DS Magazine

Dankzij Ads & Data stond Mercedes-Benz afgelopen zaterdag te pronken in DS Magazine, de weekendbijlage van De Standaard. Niet één- of tweemaal, maar wel drie keer. Mercedes koos naast een unieke printcampagne om haar aanbod naar voren te schuiven ook voor een native campagne onder het DS XTR-label.

Als jarenlange trouwe klant bij Ads & Data was Mercedes op zoek naar een creatieve, maar vooral impactvolle manier om haar aanbod via print in de kijker te zetten. Samen met PHD Media en BBDO ging Ads & Data aan de slag om iets ongezien te creëren. DS Magazine bleek het uitgelezen medium dit te doen. Zo kwam Ads & Data Brand Studio met het idee op de proppen om zowel vooraan als achteraan een advertentie in DS Magazine te laten verschijnen. Niet zomaar een advertentie, maar ééntje waar een transparant werd overgeplaatst. BBDO werkte dit verder uit. Hierdoor ontstond bij de eerste printadvertentie het effect dat je een Mercedes-Benz te zien kreeg in een ijskoud landschap van -40 graden en bij de laatste versie kreeg de lezer de indruk dat de temperatuur meer dan 60 graden bedroeg. Een knap staaltje printvakmanschap om aan te tonen dat een Mercedes-Benz tot het uiterste gaat bij het testen van hun wagens om de beste kwaliteit te garanderen.

Daarnaast wou het automerk ook haar betrouwbaarheid en veiligheid voldoende benadrukken. Een DS XTR-campagne bleek hier de perfecte oplossing te zijn. DS XTR is het signatuur voor premium native campagnes bij De Standaard. De ideale manier voor Mercedes om zich als thought leader te positioneren. Zo verschijnt er één artikel in print en drie artikels online. De campagne loopt nog tot eind januari en de ‘Quality Read’ garandeert dat de consument het artikel 100% gelezen heeft.

 Creativiteit dragen we bij Ads & Data Brand Studio hoog in het vaandel. Het wordt nog mooier wanneer we dit in nauwe samenwerking mogen doen met een premium merk zoals Mercedes. Het resultaat? Samen met hun reclame- en mediabureau creëerden we een unieke campagne. Het is de eerste keer ooit dat we een transparant over een advertentie plaatsen. Het effect is opmerkelijk en springt ongetwijfeld in het oog bij de lezers. Zo slagen we erin om binnen een klassiek medium als print toch te innoveren en te verrassen.

Els Vercauteren, Director Brand Studio

Meer info ?