Smart AD

De Smart AD is een nieuwe vorm van adverteren dat het mogelijk maakt om televisiereclame te personaliseren op maat van de kijker. Maar hoe werkt dat juist? Lees hieronder verder en kom er alles over te weten.

Bij Ads & Data zetten we in op innovatie. Zo zijn we pionier op het vlak van addressable TV advertising en rolden we samen met Telenet als één van de eersten op het Europese vasteland deze revolutionaire reclametechnologie uit. We werken als aanbieder samen met Telenet en Proximus, wat een potentieel bereik geeft van ongeveer drie op vier huishoudens in Vlaanderen. Als erkenning ontvingen we hiervoor de gouden AMMA award voor Innovation & Development.

Waar de klassieke tv-reclame zich richt op het brede publiek, combineert addressable advertising de kracht van het massamedium tv met de specifieke personalisatiemogelijkheden van de digitale media. Er kan met andere woorden getarget worden op een groot aantal criteria waarbij kijkers een reclameboodschap op maat te zien krijgen. Het is de ultieme manier om breed, maar doelgericht te adverteren. Deze nieuwe reclamevorm wordt geïmplementeerd op de zenders Play4, Play5, Play6 & Play7.

Hoe werkt het?

  • Gezinnen worden getarget op basis van een aantal criteria.
  • Relevante advertenties worden naar de settopbox gestuurd.
  • Wanneer er een match is met het profiel van het kijkende gezin, kiest de settopbox de meest relevante spot en zendt deze uit.
  • De spot wordt perfect geïntegreerd in het bestaande reclameblok.

Kies de meest relevante doelgroep

SBS beschikt over meer dan honderd criteria waaruit de adverteerder zijn specifieke doelgroep kan samenstellen. Categorieën kunnen zowel apart als samen worden ingezet. Er kan onder andere uit volgende categorieën gekozen worden.

Client list

Buiten de standaard criteria en tal van combinaties, kan de adverteerder ook zelf werken met eigen klantenlijsten.

Resultaten campagne

Wekelijks krijgt de adverteerder een rapport met het aantal afgeleverde impressies en het bereik op de geselecteerde doelgroep.

Zilveren AMMA

In 2019 kaapte SBS in samenwerking met Samsung en Space een zilveren AMMA-award weg in de categorie ‘Best Use of Data & Performance Marketing’ voor de Smart AD-campagne van de nieuwe Samsung Galaxy S9 op Play4, Play5 en Play6.

Addressable Ads are shaping the future of TV marketing 2020

Download hier de whitepaper in samenwerking met Vlerick Business School en Telenet ‘Addressable Ads are shaping the future of TV marketing 2020’ over de impact van addressable advertising op het huidige medialandschap.

Download nu