Wat te onthouden van de Snapchat Partner Summit 2021?
Net zoals vorig jaar was de Snap Partner Summit volledig virtueel. Het was alsof je in een gezellig salon zat en keek naar de sprekers. Tijdens de summit werden productaankondigingen gedaan, community highlights toegelicht en nieuws van de meest recente samenwerkingen gedeeld. En alhoewel niet alle productfeatures of -opties in België al beschikbaar zijn, willen we ze toch met je delen. Het is misschien wel de opportuniteit waar je zit op te wachten!

Communities laten doorgroeien
Snapchat bereikt dagelijks 280 mio actieve gebruikers en telt meer dan 500 mio maandelijks actieve gebruikers. Meer dan 250 mio Snapchatters gebruiken elke maand de Snap Map om hun vrienden te zoeken en nieuwe plaatsen te ontdekken. Daarenboven gebruiken meer dan 200 mio Snapchatters dagelijks de AR opties! In België telt Snapchat ongeveer 3,1 mio maandelijkse actieve gebruikers en 1,5 mio dagelijkse gebruikers.
Creator Ecosysteem
Met Spotlight lanceert Snapchat zijn versie van het populaire mini-video formaat (1 minuut max) met een muziekje erbij. Al is er wel één groot verschil met andere sociale platformen: bij Snapchat kan je niet openbaar reageren. Gebruikers kunnen in Spotlight hun video’s uploaden, waardoor het een soort ‘in de kijker’-plek wordt waar alle leukste snaps worden opgeslagen. Daarnaast zal Snapchat elke dag 1 miljoen dollar uitreiken aan de meest originele en leukste Spotlight video’s. Spotlight is voorlopig nog niet beschikbaar in België. Op dit moment is het alleen beschikbaar in de Verenigde Staten, Canada, Australië, Nieuw-Zeeland, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Noorwegen, Zweden, Denemarken, Duitsland en Frankrijk waar er al 125mio maandelijkse actieve gebruikers zijn.
Om merken te helpen in contact te komen met de makers op Snapchat, heeft Snap de Creator Marketplace aangekondigd. Dat is een nieuw selfserviceportaal waarmee je gemakkelijk geverifieerde Snap-makers kan vinden en met hen kan samenwerken. Een unieke kans om de creativiteit en het publiek van een maker te gebruiken om ROI te genereren voor je merk.

Zet je bedrijf op de kaart!
Vandaag staan er al meer dan 30 miljoen bedrijven op de Snap Kaart. Met behulp van deze kaart kunnen merken in contact te komen met potentiële consumenten. De Snap Kaart is nog persoonlijker geworden door gebruik te maken van lagen. Lagen bieden een nieuwe ervaring aan Snapchatters en bevatten lokale inhoud en informatie die direct over de Kaart zijn geplaatst. Als Snapchatters dus op zoek zijn naar iets om te doen, kan jouw content hun volgende avontuur inspireren. Snapchat werkt samen met geselecteerde partners zoals Ticketmaster en The Infatuation om deze lagen tot leven te brengen.

Introductie van publieke bedrijfsprofielen
Met deze openbare profielen krijgen merken een gratis vaste plek op Snapchat waar ze kunnen interageren met hun doelgroep en hun betrokkenheid kunnen vergroten. Alle Snapchat content en ervaringen van het merk worden op één plek verzameld, inclusief AR-lenzen, stories, highlights, Shopify-winkel en meer. Snapchatters kunnen zich er ook abonneren om zo geen berichten van het merk te missen.

De evolutie van camera marketing
Snapchat is enthousiast over de mogelijkheden van de camera op de smartphone om Snapchatters te laten connecteren met hun favoriete merken. Nu, meer dan ooit, staat de Snap community te popelen om producten op nieuwe manieren te proberen, ermee te experimenteren en zo te leren kennen. Dankzij API-lenzen kan je op een dynamische en automatische manier je voorraad in real-time tonen via AR-lenzen.
Handouts van Snapchat Partner Summit
Via onderstaande link kan je de handout notes (ENG) met extra informatie over de Snapchat Partner Summit downloaden.
Download nuVraag het aan onze experten

