Sporza pakt goud deze zomer!

Samen met het EK voetbal en de Ronde van Frankrijk hebben de Olympische spelen van Tokio de sportzomer 2021 op Sporza.be bepaald. En ondanks een (te) vroege uitschakeling van de Rode Duivels, konden we ons optrekken aan topprestaties van onze landgenoten in de Tour en vooral in Japan.
Tour de France

Tour de van Aert

In de Tour verraste Tim Merlier al op de derde dag het peleton in de sprint net voor Jasper Philipsen.  Die dag werden de video’s op Sporza.be en in de Sporza app meer dan 1 mio keer bekeken.  Op 7 juli sloeg Wout van Aert iedereen met verstomming door de rit met een dubbele Mont Ventoux te winnen, meer dan 670.000 video views die dag.  Het zijn vooral de exploten van van Aert die bezoekers en kijkers naar Sporza trokken tijdens de Tour.  Met de overwinning op de Champs-Elysées zette hij dan ook de kers op de spreekwoordelijke taart.

In de periode van de Tour de France bereikte Sporza.be 1.726.956 real users en via de app nog eens 458.724.  Deze zomer zorgde dat voor meer dan 41 mio page views.

Drie weken sportief feest

De Olympische Spelen zijn afgelopen en het waren de meest succesvolle Zomerspelen voor België (na de oorlog). Nooit namen zo veel Belgen deel aan de zomerspelen en dat in verschillende disciplines gespreid over de 3 weken Olympische competitie. Het BOIC was streng in z’n selecties en dat zorgde ervoor dat we veel atleten hadden die voor een absolute topprestatie gingen en dat resulteerde in 7 medailles, 7 (ondankbare) vierde plaatsen en een hele rits Olympische diploma’s.

Olympische Belgen

Dit brede succes van de Belgen is duidelijk zichtbaar op Sporza.be.  Van de eerste tot en met de 16e en laatste dag van Olympische competitie trok Sporza.be gemiddeld 515.000 real users aan met een piek van 705.180 real users op donderdag 5 augustus waar we op 1 uur tijd twee keer goud pakten.  De video consumptie ligt volledig in lijn: gemiddeld 680.055 views per dag met een piek van 1,2 mio op gouden donderdag (Goud voor de Red Lions-hockey en Goud voor Nafi Thiam-zevenkamp), maar ook op dinsdag 27 juli haalde de site meer dan 1 mio video views wanneer Mathieu van der Poel zwaar ten val komt tijdens de mountainbikewedstrijd. Ook toen Nina Derwael Goud pakte, kreeg de site 896.471 clicks op video’s.

In de periode van de Olympische Spelen bereikte Sporza.be 1.689.240 real users en via de app nog eens 462.168.  Deze zomer zorgde dat voor meer dan 53 mio page views!

De resultaten zowel qua bereik, page views en video views van Sporza.be bevestigen de sterke positie van het merk en de site.  Sporza heeft deze zomer goud gepakt. En onze commerciële partners zaten mee op de eerste rij!