Snapchatters maken zich klaar om terug naar de cinema te gaan

Met de dalende Corona cijfers en de bijhorende versoepelingen zouden binnenkort de cinema’s na bijna 8 maanden verplichte sluiting weer mogen openen. Als je je ogen sluit dan kan je bijna de geur van zoete popcorn en rood fluweel ruiken. Ook filmmaatschappijen en -distributeurs maken zich klaar voor de heropening. En alhoewel er vandaag nog niet veel release data beschikbaar zijn, zullen die snel volgen.
Snapchatters kijken uit om terug naar de cinema te kunnen gaan. Het is zelf de top activiteit waar ze het meest naar uitkijken in vergelijking met niet Snapchatters.

Hoewel COVID-19 de verschuiving naar digitaal entertainment drastisch heeft versneld, zijn Snapchatters fervente fans van de cinema-beleving gebleven. Voor de pandemie was 74% van de Snapchatters actieve bioscoopgangers. En nu de zalen weer openen, zeggen ze minstens even vaak, zo niet meer naar de film te zullen gaan dan voor de pandemie.

Voor de filmbonzen zijn de Snapchatters een belangrijke doelgroep. Het zijn zeer actieve en bovenal interactieve gebruikers van de app. Ze spelen met AR en delen graag content met hun vrienden. Onderzoek geeft aan dat ze 1,7x meer kans maken om een film al in het premièreweekend te zien in vergelijking met niet-Snapchatters. De gedroomde doelgroep om de box-office sales te boosten in het openingsweekend. Snapchat biedt adverteerders uit deze sector dus een unieke kans aan om dit enthousiaste en betrokken filmpubliek te bereiken met hun (video) content.
Veel Snapchatters volgen het ‘Hollywood’ nieuws op de voet. 96% heeft via een advertentie gehoord over een film die ze in de cinema hebben gezien – vaak al weken eerder!
- 36% van de Snapchatters hoorden al van de film 1 maand voor ze hem zagen
- 27% van de Snapchatters hoorden al van de film weken voor ze hem zagen
- 26% van de Snapchatters hoorden al van de film in de week ze hem zagen
- 11% van de Snapchatters hoorden al van de film dezelfde dag ze hem zagen
We zien een enorme waarde in het Snapchat-publiek vooral nu we terug veilig naar de bioscoop kunnen. Snapchat is een belangrijke partner geweest tijdens de pandemie, vooral toen we ons in het voorjaar op andere dingen gingen richten voor de Trolls World Tour. We kijken ernaar uit om gebruik te maken van hun advertentieplatform nu alles weer wat normaal wordt en het filmseizoen van start gaat.
Alex Sanger, Executive Vice President, Digital Marketing Strategy, Universal PicturesContacteer onze experten

