Scoor met Spotify tijdens het EK en de Olympische Spelen

Binnen enkele maanden start het EK voetbal en de Olympische Spelen in Tokio. Heb je al gedacht aan de opportuniteiten die Spotify je kan bieden in deze context?

Na een jaar uitstel zullen deze zomer twee grote sportevenementen eindelijk plaats vinden: het Europees Kampioenschap voetbal en de Olympische Spelen. Twee iconische sportevenementen die zich ertoe lenen om rond te communiceren met je merk. Heb je al gedacht aan de opportuniteiten die Spotify je kan bieden?

Euro 2021

Er is altijd al een link geweest tussen voetbal en muziek, die veel verder gaat dan enkel de nationale hymnes. Muziek brengt fans samen vóór de wedstrijd om in de sfeer te komen, tijdens de half-time voor een echte energie-boost, en na de wedstrijd om de overwinning te vieren. Voetbal gerelateerde playlists pieken in veel landen bij wedstrijden en grote tornooien: ‘Streaming to Victory’!

Voor het EK hebben we bij Spotify onze eigen opstelling:

  • Audience Targeting
    Target Sport Fans op basis van hun streaming gedrag. 6 op 10 van de Spotify Free users in België sport actief en 86% shopt bijna maandelijks voor sportkleding of sneakers.  Bovendien luisteren Sport fans vooral naar Popmuziek (19%).
  • Programmatic Dynamic Audio
    Met Dynamic Audio bereik je luisteraars op alle platformen (pc, mobile, connected devices, …) en gebruik je beschikbare data om de juiste boodschap tot bij je doelgroep te brengen. Tijdens het EK kunnen we de realtime resultaten van teams als datapoint gebruiken om de beste versie van je spot te brengen. Gebruik van data kan leiden tot gemiddeld 52% hogere ad recall, 49% meer engagement en tot een verdubbeling (240%) van de conversies.
  • Sponsored Playlists
    Maximaliseer je merkbekendheid bij je doelgroep door populaire Spotify playlists te sponsoren zoals Top Hits BE, Today’s Top Hits of Mood Booster.
  • Branded Playlists
    Stel een eigen playlist samen voor je merk in het kader van het EK! Bij Spotify hebben we geleerd dat nostalgische soundtracks een belangrijk rustpunt leveren in ons dagelijks stressvol leven. Het EK bestaat 60 jaar: de ideale gelegenheid om muzikaal terug te blikken op vorige edities!

Voor de wedstrijddagen van onze Rode Duivels zijn volgende formaten ideaal om een blast awareness te creëren

  •  Homepage TakeOver
    Claim de Spotify homepage exclusief voor 1 dag! Heb jij 12, 17 en 21 juni alvast in het rood aangestipt in je agenda?
  • Headliner
    Met de Headliner genereer je een impact boost in 24u tijd! Gebruik je audio, video, display ad of een combinatie? Dankzij de Headliner krijgt jouw boodschap top prioriteit (eerste positie in audio en video ad breaks). <Download de volledige Euro2021 presentatie.

Spotify Euro2021 Opportuniteiten

Download de volledige presentatie met de Spotify opportuniteiten voor het EK2021

Download nu

Olympische Spelen

De zomerspelen in Tokio zullen garant staan voor zowel sportieve als emotionele hoogtepunten. Atleten die zich jaren voorbereiden om op dat ene moment het beste van zichzelf te geven, werkt inspirerend. Er zijn dus verschillende opportuniteiten om jouw merk te associëren met dit evenement. Ga voor impact met de aantrekkelijke ad formaten van Spotify, zowel in audio als video!

Duik in de wereld van de Olympische atleten met een 3D spot

Hoe zou het voelen om het startshot te horen om vervolgens in het Olympisch bad te duiken? De ontlading op de Judo-mat als de scheidrechter Ippon roept? Of het suizen van de fietsen op de wielerbaan? Maak een 3D audiospot en trek de luisteraars mee in dit sensationeel gevoel.
Met Spotify’s Streaming intelligence breng je je 3D spots op het juiste moment bij de juiste doelgroep.

Sponsored playlists

Top prestaties van de atleten in Tokio inspireren mensen en wakkeren het Olympisch vuur nog meer aan. Sponsor de meest populaire Spotify playlist ‘Discover Weekly’ en deel hoe jouw merk geïnspireerd werd door Olympiërs. Of ga voor een bundel van ‘Workout’ playlists en breng je boodschap in de omgeving van ‘Beast Mode’ of ‘Motivation Mix’.

Spotify Olympische Spelen opportuniteiten

Download de volledige presentatie met de Spotify opportuniteiten voor de Olympische Spelen 2021 in Tokio

Download nu

Opgelet!

Beide evenementen hebben strikte regels rond hoe je als partner en niet-partner mag communiceren rond het event. Controleer dus wat voor jouw merk kan binnen deze contexten!

Contacteer onze Spotify experten voor meer info