Play Media is de enige stijgende zendergroep van het moment

Na een drukke sportzomer draait het tv-najaar ondertussen op volle toeren. Vooral bij de Play-zenders van Play Media is de motor goed gerodeerd. Play Media startte in pole position en is dan ook de enige stijgende zendergroep van het moment, met een stijging van zo’n 7% t.o.v vorig jaar: 18.8% marktaandeel op de doelgroep 18-54 (17u-24u). Vorig jaar zat Play Media tijdens dezelfde periode op 17,6%. Play7 zit op target met 1% en blijft werken rond die vooropgestelde 1% marktaandeel.

Play7 zit op target met 1% en blijft werken rond die vooropgestelde 1% marktaandeel. Play6 groeit verder door van 1,8% vorig jaar naar 2,2% dit jaar. De zender kreeg o.a. vrouwelijke versterking van de Belgian Red Flames en deed het al uitstekend met Navy NCIS en Hawaii Five-0.

Play5 blijft stabiel met 4,5% en pakt vooral uit met een nieuw seizoen van Temptation Island: Love or Leave, mét nieuwe hosts Viktor Verhulst en Monica Geuze. De teller van Temptation Island staat voorlopig al op 19.3% marktaandeel en 253.502 kijkers, met daarbovenop nog eens gemiddeld 91.307 online views per aflevering en 340.202 short form views. Daarnaast doen ook de documentairereeks Dimitri Vegas & Like Mike,de realityreeks Chateau Meiland en de fictiereeks Manifest het goed op de zender met respectievelijk 6.2% (61.366), 8.7% (191.315) en 12.9% (168.588).
Ook Play4 doet het beter dan in september vorig jaar, met 11,1% marktaandeel. De Verhulstjes Saint-Tropez is daarbij de koploper: De familie Verhulst krijgt gemiddeld bijna een miljoen kijkers – 965.605 – over de vloer, doorheen de week én op GoPlay. Online scoort de reeks gemiddeld 92.714 views per aflevering en werden de short forms al 275.152 keer bekeken. Daarmee bereikt het tweede seizoen op verschillende uitzendmomenten en platformen even veel kijkers als het eerste seizoen begin dit jaar. Ook De Rechtbank, De Cooke & Verhulst Show én de terugkeer van Scheire en de Schepping liggen mee aan de basis van de groei: 22.7% (497.692), 19% (353.510) & 23.1% (397.682). Verder is het vooral nog verder uitkijken naar het veelbelovende nieuwe programma Klopjacht, het 19e (!) seizoen van De Slimste Mens ter Wereld en Bake Off Vlaanderen.