MENT55 breidt uit naar Proximus, nog meer bereik voor jouw merk  

Goed nieuws voor wie houdt van muziek in onze eigen taal en een vleugje nostalgie: sinds 5 mei is Ment55 ook beschikbaar op Proximus. Daarmee breidt de zender zijn bereik aanzienlijk uit en wordt de complementariteit in het thematische zenderaanbod nog sterker. Wat resulteert in nog meer bereik voor jouw merk.

Wat verandert er precies? 

MENT55 vervangt sinds 5 mei MENTpop op Proximus, en is daar afhankelijk van je regio te vinden op kanaal 141 of 391. Bij Telenet blijft het aanbod ongewijzigd: daar kan je zowel MENTpop (kanaal 38) als MENT55 (kanaal 37) bekijken. 

Met deze aanpassing zetten we volop in op de kracht van thematische zenders die een breed en trouw publiek aanspreken. MENT55 wordt zo nog toegankelijker voor Vlaamse kijkers die houden van sterke content in eigen taal, muziek uit vervlogen tijden én relevante achtergrond bij wat er vandaag gebeurt in de wereld. 

 

Wat moet je weten?  

  1. Sinds 5 mei op Proximus: MENT55 vervangt daar MENTpop. 
  2. MENT55 + MENTpop op Telenet: Dubbel aanbod voor dubbele impact. 
  3. Focus van MENT55: Vlaamse hits & classics uit de jaren ’60, ’70 en begin ’80 + talkshows rond cultuur, gezondheid en meer. 
  4. MENT55 mikt op de doelgroep 45-70+, maar het nostalgische en informatieve karakter is breed toegankelijk. 
  5. Extra bereik én meer complementariteit binnen ons zenderportfolio – goed nieuws voor zowel kijkers als adverteerders. 

MENTpop versus MENT55: wat is het verschil?

MENT is al jaren een gevestigde waarde als het gaat over muziek in de eigen taal. Maar de muziekwereld staat nooit stil. Daarom splitste het merk zich op in twee duidelijke zenders: 

  • MENTpop is fris, jong en helemaal mee met de populaire Nederlandstalige pop. Denk: Niels Destadsbader, Metejoor, Loredana en co. Hippe programma’s, swingende visuals en volop herkenbare content voor kijkers van 30 tot 55. 
  • MENT55 mikt op kijkers die houden van klassieke toppers, aangevuld met inspirerende content. Denk aan nostalgische muziekmomenten, mini-talkshows, cultuur, weetjes en veel meer. Een zender voor wie graag terugblikt, maar ook met één oog op vandaag en morgen leeft. 

Samen zorgen ze voor een complementair aanbod dat inspeelt op verschillende doelgroepen, moods en momenten van de dag. 

Wat betekent dit voor jou als adverteerder? 

Deze wijziging maakt ons thematisch aanbod niet alleen sterker, maar ook efficiënter in bereik. Door de aanwezigheid van Ment55 op Proximus krijg je als adverteerder toegang tot een bredere doelgroep, met een rijke context van muziek, cultuur en lifestyle. Je adverteert via ons thirdpartypakket, waarin deze aanpassing zorgt voor meer impact en complementariteit. 

Of je nu mikt op de jonge popliefhebber of de nostalgische kijker die houdt van verdieping: bij Ads & Data zit je goed. 

Vragen? Contacteer …

Inne De Swaef

Inne De Swaef

Product Lead +32 476 76 04 43 Inne.De.Swaef@adsanddata.be