LinkedIn Competitor Analytics helpt marketeers aan een concurrentieel voordeel
Waarom Competitor Analytics?
Met deze nieuwe functie (enkel beschikbaar via desktop) kunnen paginabeheerders hun volgers en de organische contentstatistieken van het eigen bedrijf en de directe concurrenten bij te houden. In tegenstelling tot de vorige versie kan jen nu de bedrijven selecteren die je wil volgen en waarmee je je vergelijkt. Op dit moment beperkt tot 10 concurrenten.
Competitor Analytics zal een impact hebben op hoe bedrijven content creëren en een beter inzicht krijgen in hun volgers.
Hoe krijg je toegang tot Concurrent Analytics?
Opgelet! Op dit moment is deze functie enkel beschikbaar voor een beperkte groep gebruikers.
Open je LinkedIn pagina, zoek het tabblad Analytics en selecteer Concurrenten in het drop-down menu. Hier worden twee belangrijke statistieken getoond:
- Volgers: Toont het totaal aantal volgers en het aantal nieuwe volgers over een bepaalde tijdspanne.
- Organische inhoud: Toont gegevens over de engagement met je pagina en het aantal posts in een bepaalde periode.
Als je op de waarde in de kolom Totale betrokkenheid klikt, dan wordt die uitgesplitst in Reacties, Commentaar en Delen. Eerlijk?! We missen de Engagement Rate vergelijking nu al.
Wat betekent deze nieuwe functie voor jou?
Je kan van nu de groei van je concurrenten bijhouden en zien waar jouw bedrijf staat ten opzichte van hen. Gedaan met het handmatig opzoeken en bijhouden van concurrentiële data. Concurrent Analytics zoekt al de info automatisch op! Vanaf nu kan je sneller en beter opvolgen hoe jouw bedrijf scoort op key KPI’s versus je concurrenten.
ProTip: Kijk naar de content die gepost wordt door LinkedIn Pages die beter scoren en probeer te ontdeken wat jij mist of waar jij beter kan doen.
Meer info? Contacteer onze experten…

