James De Musical kent een droomstart

Gisteren bracht Play4 een nieuw muzikaal spektakel naar het kleine scherm met James De Musical. En hoe: de ode aan Natalia kende meteen een droomstart van 37,3% marktaandeel op VVA 18-54 en maar liefst 775.000 kijkers.

Daarmee zitten de Play-zenders – net als in oktober – nog steeds in een rechte lijn naar de beoogde 20% marktaandeel op de doelgroep VVA 18-54 op jaarbasis. En daar draagt Play4 een stevig steentje toe bij met een goede maand november dankzij o.a. De Slimste Mens ter Wereld, Klopjacht, De Rechtbank, Bake Off Vlaanderen en Grond.

De zoektocht naar De Slimste Mens ter Wereld van 2021 is nog volop aan de gang, maar Acid mag zich voorlopig toch een beetje de winnaar noemen. Zijn exit in de aflevering van 4/11 scoorde tot nu toe al het hoogst: 1.514.787 kijkers en 46% marktaandeel. De spanning in Klopjacht is te snijden en de most wanted lijst wordt steeds kleiner. In de eerste aflevering van het nieuwe succesprogramma met Axel Daeseleire maakten 1.011.103 Vlamingen kennis met de speurders en de voortvluchtigen wat op dit moment ook al het strafste kijkcijferresultaat opleverde, goed voor 37% marktaandeel. De Rechtbank trok dit seizoen o.a. naar assisen, waar het programma een unieke inkijk gaf op het proces over een moord uit 1991. De assisenzaak en de veroordeling van Alinda Van der Cruyssen kon duidelijk op heel wat interesse rekenen: de eerste Assisenaflevering op 4/11 was met voorsprong de best bekeken van dit seizoen met 23,2% en 1.039.417 kijkers. Wim Opbrouck en zijn bakkende knechten blijven verkopen als zoete broodjes, met als moment sucrême de 674.554 kijkers en 28,7% marktaandeel voor de aflevering op 10/11 van Bake Off Vlaanderen. In de thema-aflevering ‘Hip and Happening’ was Stephanie de beste bakker en werd Céline jammer genoeg gecanceld. En last but not least haalde Play4 Marokkaanse Grond naar de Vlaamse televisie. De aha-erlebnis van Smile – gespeeld door Yassine Ouaich – in aflevering 1 staat ook op nummer 1 in de kijkcijferlijst van de nieuwe fictiereeks: 21,9% en 720.104 kijkers.

Jouw merk linken aan één van onze Play-zenders?

Dat kan! Contacteer het Ads & Data-team voor meer info.