Breng je LinkedIn profiel tot leven met Cover Story
In het afgelopen jaar werd volgens data van LinkedIn bijna de helft (48%) van de jobs in België ingevuld door werknemers die naar een bedrijfstak of functie overstapten waar ze nog geen eerdere ervaring in hadden. Jezelf laten zien – breder dan de traditionele cv – is daarmee ontzettend belangrijk geworden. Met LinkedIn Cover Story en de andere features uit de Creator Mode maakt LinkedIn het wervingsproces toegankelijker, inclusiever en eerlijker.
Toon je echte zelf met Cover Story
Iedereen is uniek! Geen twee professionals zijn hetzelfde. Zelfs al hebben mensen dezelfde opleiding, kwalificaties, competenties en loopbaan, dan nog zijn ze totaal verschillend. Dat komt door hun persoonlijk traject, dromen en ambities in hun professionele carrière. Door dit persoonlijke traject toe te lichten geef je diepgang aan je LinkedIn profiel en kan je in contact komen met andere mensen en communities op LinkedIn die relevant en belangrijk voor je zijn.
Daarom heeft LinkedIn Cover Story gecreëerd. Cover Story is een nieuw tool waarmee je dat eerste belangrijke contactmoment kan personaliseren met een video. De lengte van de Cover Story is 20 seconden. Denk dus goed na over op welke manier jij jezelf gaat pitchen. De eerste 3 seconden zijn het belangrijkst, deze spelen direct af zodra LinkedIn-leden je profiel bezoeken. Willen ze de hele video zien van 20 seconden, dan zullen ze moeten klikken op de foto en vervolgens op ‘coverstory bekijken’. Zodra je je Cover Story hebt toegevoegd, verschijnt er een oranje ring rond je profielfoto en een preview van je video wordt zonder geluid afgespeeld binnen je fotokader (we noemen het hier al het “Harry Potter”-effect). Binnenkort wordt ook ondertiteling mogelijk.

Naast authenticiteit is het correct weergeven van je identiteit belangrijk en dit door het gebruik van de juiste voornaamwoorden. Ze vormen de kern van onze identiteit en hoe we gezien willen worden. LinkedIn introduceerde een optioneel veld bovenaan je profiel, naast je naam, waar je je geslachtsuitdrukkingen kunt toevoegen. 70% van de werkzoekenden vindt het belangrijk dat recruiters en managers weten wat hun geslachtsuitdrukking is en 72% van de managers is het daarmee eens en vindt dat het respect afdwingt.
Bekijk de video hiernaast voor inspiratie over hoe je jouw Cover Story tot leven brengt.
Bouwen aan je persoonlijke community met Creator mode
Online netwerken wordt als maar belangrijker en intensiever. Zeker in een tijd waarin 60% van de LinkedIn leden remote werken als gevolg van COVID-19. In de nieuwe Creator Mode in je profieldashboard vind je hier nieuwe opties voor. Je kan hashtags toevoegen om aan te geven over welke onderwerpen je het meest post – bijvoorbeeld #marketing of #advertising. De secties “Featured” (Uitgelicht) en “Activity” (Activiteit) worden nu bovenaan je profiel getoond om je inhoud prominenter weer te geven. Ook kan je de knop “Connect” (Verbinden) vervangen door “Follow” (Volgen) om je te helpen te interageren met je community en je follower-basis uit te bouwen.
Lees hier meer over de Creator Mode
Al deze functies zullen vanaf half mei wereldwijd beschikbaar zijn voor leden. Met deze nieuwe tools hoopt LinkedIn je te kunnen helpen om gezien te worden en je profiel weer te geven zoals jij echt bent.
Onze LinkedIn experten


