Standaard Boekhandel scoort met ‘Tafelboek van de Week’

50% merkherkenning
4GRP gem. dag. bereik
The client Standaard Boekhandel
Industry Retail
Media Sponsoring en integratie

In het voorjaar van 2025 bundelde Standaard Boekhandel de krachten met het dagelijkse Play4-programma De Tafel van Gert. Met subtiele maar slimme zichtbaarheid rond het ‘Boek van de Week’ en een QR-activatiecampagne werd de liefde voor boeken dagelijks gevoed – zowel op tv als in de winkel.

De uitdaging

  • Boeken in de kijker zetten bij een breed, dagelijks tv-publiek
  • Zorgen voor herkenning én interactie via subtiele maar gerichte aanwezigheid
  • Zichtbaarheid doortrekken tot in de winkel via branded POS

Onze oplossing

  • Wekelijkse boekselectie geïntegreerd in De Tafel van Gert, mét visuele zichtbaarheid
  • QR-code op scherm voor Play & Win-actie met interactieve prijsvraag
  • In-store activatie via boekstickers, displays en branded tafel in de winkel

De resultaten

  • Hoge herkenning van het Boek van de Week-moment bij dagelijkse kijkers
  • Sterke traffic via QR-activatie op tv en socials
  • Versterkte merkassociatie tussen Standaard Boekhandel en ‘geselecteerde kwaliteit’

Ontdek meer cases

vdk bank
87% bereik BE-FR
74% bereik BE-NL
Display Video

vdk bank laat jongeren meetellen via Snapchatcampagne

Read this case
Grimbergen Cuvee 2024
Grimbergen
+39% merkoverweging
41x ROI
Brand Studio Display Print Video

Grimbergen bouwt merkvoorkeur op met ‘Brouw Met Mij’

Read this case
Philips | Versuni
3,2m tv-kijkers
1m Online views
Display Video

Philips Airfryer schittert in de keuken én op het scherm

Read this case
Svooike Demunter

Benieuwd wat we voor jouw merk kunnen doen?

Misschien schittert jouw campagne hier binnenkort ook.