Case: e5 en Billie bewijzen, print is in de mode!
Samenvatting
De klant:
e5
Gebruikte media:
Een tête-bêche samenwerking met Billie
De briefing:
e5 wil, naast hun bestaande klanten, ook nieuwe klanten bereiken door het merk in een meer kwalitatieve context te presenteren, in plaats van de vroegere huis-aan-huisbedeling van de folder. Het doel? e5 nog sterker positioneren en een breder publiek aanspreken in een premium omgeving, zodat meer klanten de weg vinden naar zowel de online shop als de fysieke winkels.
Onze oplossing:
Naadloze integratie van de folder in Billie, afgestemd op Billie’s look & feel en tone of voice.
De resultaten:
- 63% van de lezers overwoog een aankoop bij e5 na het zien van de advertenties
- 36% van de lezers bezocht de e5-website, en 35% ging zelfs langs in de winkel na het zien van de advertenties
Over e5
e5 brengt Belgische mode volgens de nieuwste trends maar heeft ook timeless essentials; ongeacht of je liever casual, city chic of fashionable gekleed wil gaan. Bij e5 vind je looks die passen bij iedereen, ongeacht leeftijd, geslacht of maat. Van maat 34 tot 52, e5 laat je stralen in on-trend stijlen, zonder in te boeten op kwaliteit of comfort.
Hoewel e5 tevens een sterke online speler is, blijft print voor hen een essentieel kanaal om hun merk te versterken en klanten naar de winkels en de webshop te krijgen.
De uitdaging
e5 had één duidelijke vraag: hoe kunnen we onze bekende folder nog beter laten opvallen bij een breed publiek en tegelijk ons merk versterken? Het doel? Hun bestaande doelgroep uitbreiden en nog meer klanten naar de winkels of online krijgen.
De oplossing
Een creatieve samenwerking met Billie
Ons creatieve team stelde het volgende voor: een tête-bêche samenwerking met Billie. Wat betekent dat? Heel simpel: de e5-folder werd letterlijk de ‘andere kant’ van het magazine, perfect geïntegreerd in Billie. Hierbij werd e5 werd volledig ontzorgd: het creatieve team van Ads & Data Brand Studio en De Content Studio zorgden van a tot z voor de folder, volledig in de look & feel en tone of voice van Billie.
Het beoogde resultaat? Maximaal opvallen, zowel in print als bij de doelgroep.
De voordelen voor e5
De samenwerking tussen Billie en e5 was voor beide partijen interessant. De Billie – lezers kregen niet alleen inspirerende mode-inhoud, maar e5 kon hun merk versterken en een breder publiek bereiken. Een echte win-win!

De resultaten
De Ads & Data Impact Barometer cijfers – een onderzoek bij een representatief aantal Vlamingen – liegen er niet om: deze printcampagne was een schot in de roos!
- Merkherkenning door het dak
Maar liefst 75% van de Billie-lezers herinnerde zich de e5-content. Dat is flink boven de benchmark van 60%. En 59% herkende de visuals van de campagne meteen. - Duidelijke en pakkende boodschap
- 90% van de lezers vond de boodschap duidelijk en goed te begrijpen.
- 87% vond de advertenties geloofwaardig, wat het vertrouwen in e5 verder versterkte.
- De boodschappen “jouw stijl”, “kwaliteit” en “het ruime assortiment voor dames en heren” sloegen aan bij de doelgroep.
- Aantrekkelijke campagne
- Met een gemiddelde likeability-score van 7,6 scoorde de campagne uitstekend.
- 56% van de respondenten gaf de campagne zelfs een 8, 9 of 10!
- De campagne trok ook flink wat aandacht, met een score van 7,3. En 48% gaf opnieuw een hoge waardering (8, 9 of 10).
- Positief merkimago
De campagne verbeterde het beeld van e5 bij 48% van de lezers. Vooral vrouwen waren enthousiast: 60% gaf aan dat hun beeld van het merk positief werd beïnvloed.
- Actie, actie, actie!
- 63% van de lezers overwoog een aankoop bij e5 na het zien van de advertenties – ver boven de benchmark van 51%.
- 36% van de lezers bezocht de e5-website, en 35% ging zelfs langs in de winkel. In tijden van digital-first een enorm resultaat!
“De samenwerking tussen e5 en Billie Magazine laat zien hoe de naadloze integratie van de e5-folder mode tot leven brengt, waardoor lezers moeiteloos inspiratie omzetten in hun eigen stijl en de weg vinden naar e5. Online of in onze boetieks”
Olivia Devuyst, Marketing & E-commerce manager e5De kracht van print!
Deze samenwerking tussen e5 en Billie laat zien hoe krachtig printadvertenties kunnen zijn. Een slimme, creatieve campagne die niet alleen opvalt, maar ook echt impact heeft op het gedrag van de consument. e5 vergrootte hun naamsbekendheid én zette klanten in beweging. Print leeft – en hoe!
Ontdek hoe print jouw merk kan laten groeien!
Contacteer ons via marketing@adsanddata.be