Super 8 verovert Vlaanderen met De Slimste Mens

72,3% doelgroepbereik
4,3M impressies
The client Brouwerij Haacht & Super 8 bier
Industry Dranken
Media Programmasponsoring & activatie
SUPER 8 Pils
SUPER 8 Pils

Een fris goudblond speciaalbier, laag in calorieën en suikerarm. Klaar om samen de weg te veroveren van de brouwketel tot in de glazen bidon. Doorwinterde Flandriens herkennen meteen de subtiele toets van vanille en een zachte bitterheid. Aan de andere kant beleven beginners vooral een rit van verfrissend blond en dorstlessend bier, zonder de alcohol.

SUPER 8 is een nieuw gamma dat een ode brengt aan het bier, met één SUPER 8 bier in verschillende vertrouwde stijlen.

SUPER 8, het verfrissende speciaalbier van Brouwerij Haacht, zocht aansluiting bij een jonger publiek. Door slim in te zetten op het populairste tv-programma van Vlaanderen én een creatieve vertaling naar social en retail, groeide deze campagne uit tot een multimediale voltreffer.

De uitdaging

  • Jonger publiek (30–45 jaar) bereiken via klassieke én nieuwe media
  • Merk koppelen aan iconen uit de Vlaamse televisiewereld
  • Zichtbaarheid opbouwen voor een relatief nieuw biergamma

Onze oplossing

  • Figurantenrol in de trailer van De Slimste Mens ter Wereld voor sterke start
  • Tien weken zichtbaarheid rond elke aflevering via billboards en pauzeknop
  • Creatieve vertaling van de tv-campagne naar speelse content op social
  • Sponsoring van De Slimste Ploeg ter Wereld in Play Zuid voor live activatie
  • Retailactivatie via communicatielicentie in o.a. Delhaize en Carrefour

De resultaten

  • 72,3% van de doelgroep bereikt
  • Bijna 4,3 miljoen Vlamingen zagen de campagne
  • Volume en omzet in retail bereikten ongeziene hoogtes
  • Sterke complementariteit tussen tv, socials en winkelvloer
De creatieve mogelijkheden, door te werken met de communicatielicentie, lieten ons toe om naast de impact van de lanceringstrailer en klassieke billboarding te bouwen aan de merkbekendheid (ATL + social), de consumer Experience (DSPTW) en activatie (HORECA & retail) van SUPER 8. Het draait niet alleen om dat ene TV-moment. Net daar zitten de leuke en unieke opportuniteiten als adverteerder. Met succes!”
Karen Cumps Brand Manager SUPER 8

Ontdek meer cases

vdk bank
87% bereik BE-FR
74% bereik BE-NL
Display Video

vdk bank laat jongeren meetellen via Snapchatcampagne

Read this case
Grimbergen Cuvee 2024
Grimbergen
+39% merkoverweging
41x ROI
Brand Studio Display Print Video

Grimbergen bouwt merkvoorkeur op met ‘Brouw Met Mij’

Read this case
Philips | Versuni
3,2m tv-kijkers
1m Online views
Display Video

Philips Airfryer schittert in de keuken én op het scherm

Read this case

Benieuwd wat we voor jouw merk kunnen doen?

Misschien schittert jouw campagne hier binnenkort ook.